مراسم گرامیداشت روزخبرنگار با حضور علی قاسمی

عکس,فیلم و تصویر,مطالب ویژه

خبرنگاران در خط مقدم جنگ روانی با دشمن
رسالت خبرنگاران آگاهی‌بخشی، تقویت امید در جامعه و خنثی سازی اهداف دشمن در جنگ روانی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علی قاسمی کارشناس رسانه و اقتصاد در مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار گفت: آشنایی با مسائل روز و آگاهی به شرایط حاکم بر جامعه از جمله تحریم‌ها و اهداف دشمن، همچنین تزریق امید به جامعه در این برههٔ حساس رسالت اصحاب رسانه است.
علی قاسمی اضافه کرد: خبرنگار باید اطلاعات زیادی در ذهن داشته باشد تا بتواند در موقعیت‌های مختلف موفق عمل کند.
او افزود: کسانی که در حوزه‌های مختلف خبر فعال هستند باید تسلط کافی بر اصول و قواعد خبرنویسی داشته باشند چرا که دانستن آن‌ها لازمه کار خبرنگاری است.
وی گفت: برخورد جدی با مفسدان اقتصادی و محاکمهٔ سریع آن‌ها توسط قوهٔ قضاییه می‌تواند بخش زیادی از این بی‌اعتمادی را کاهش دهد.
قاسمی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم افزود: افزایش فشار اقتصادی از طریق تحریم‌ها، تاکتیک دشمن در جنگ روانی است و خبرنگاران باید این موضوع را هوشیارانه، به مردم اطلاع رسانی کنند.

همچنین به گزارش ایرنا، علی قاسمی شامگاه سه شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که توسط سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، افزود: میهن اسلامی ما از ظرفیت های بالایی در حوزه های اقتصادی برخوردار می باشد اما نقظه ضعف ما کم شدن اعتماد عمومی به مسئولان است که این مهم باید با تلاش بیشتر مسئولان و همچنین امیدآفرینی رسانه ها به جامعه برطرف شود.
وی اظهار داشت: بحث اعتماد به حاکمیت باید با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی شفاف از سوی رسانه ها بازسازی شود و هر رسانه به تنهایی می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند. باید رسانه ها در حوزه امیدآفرینی به جامعه فعال تر وارد شوند تا بتوانیم با استقامت از سختی ها عبور کنیم.
قاسمی اضافه کرد: اگر هر کس در جهت اعتماد سازی و ایجاد امید در بین مردم سهم نقش خود را به خوبی عملیاتی کند و دولت نیز نظارت و مراقبت بیشتری داشته باشد و قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی به شکل بهتری عمل کند، عبور از تحریم های اقتصادی دشمن برای کشور آسان تر خواهد شد.اگر دولت نظارت و مراقبتش ضعیف باشد خیلی از افراد به دنبال رویکرد دلالی می روند که این مساله برای کشور خطرناک خواهد بود.
قاسمی اضافه کرد: کشور ما در تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به نسبت سال 90 در وضعیت بهتری قرار دارد و بدون شک در مدیریت تحریم بهتر عمل خواهد کرد و با وحدت و انسجام بیشتر و مدیریت بهتر از این مرحله به راحتی عبور کرده و نمی گذاریم دشمن به اهداف شوم خود برسد.

خبرگزاری ایکنا در گزارشی از سخنرانی علی قاسمی در مراسم جشن روز خبرنگار که به همت بسیج رسانه و با حضور خبرنگاران فعال استان قزوین برگزار شد آورده است: دشمن با بسیج همه امکانات به دنبال جنگ پر شدت اقتصادی است و ره‌گیری اطلاعاتی نشان داده آمریکایی ها می‌خواهند با اخلال در بازار ارز و سکه و ره‌گیری پولی و مالی از طریق FATF به اهداف خود دست یابند. 
او ادامه داد: استراتژی ترامپ جنگ پر شدت مادون نظامی است چرا که تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد ترامپ تمایلی به جنگ ندارد و درصدد است با تحمیل تحریم‌های شدید و تشدید زیرساخت‌های جنگ پرشدت اقتصادی به اهداف خود دست یابد. 
وی اعلام کرد: آمریکا با راه‌اندازی معاونتی در وزارت خزانه‌داری آمریکا با عنوان مبارزه با تروریسم پولی- مالی اقدام کرده که فقط در هفته گذشته ۳۵۴ نفر از آن‌ها برای قانع کردن کشورهای منطقه برای نداشتن مبادله پولی و مالی با ایران مشغول بودند.امروز شاهد نوعی واگرایی بین ترامپ و جهان هستیم و بسیاری از کشورهای جهان نیز سخنان ترامپ را قبول ندارند.
این کارشناس افزود: بی‌شک آمریکایی در این راه موفقیت چندانی نخواهند داشت چرا که اجماع جهانی برای تحریم علیه ایران وجود ندارد و از سوی دیگر زیرساخت‌ موجود در کشور آماده‌تر و مدیریت تحریم نیز در میان مسئولان کشورمان بهتر شده است. 
وی با تأکید بر اینکه باید در شرایط کنونی با انسجام، وحدت و تک‌صدایی در داخل برای گذر از این مرحله حساس و مدیریت آن قدم گذاریم، یادآور شد: برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و خنثی کردن نقشه‌های دشمنان باید روابط خود را با برخی کشورهای همسایه و منطقه گسترش دهیم و از ظرفیت‌های کشورهایی چون چین، هند، روسیه و مکزیک استفاده کنیم.
قاسمی با اشاره به اگر ۵۱ میلیارد دلار پول برای فرآیند یک سال، داخل کشور شود به‌راحتی می‌توانیم از این مرحله عبور کنیم، گفت: طبق اقرار و تحلیل آمریکایی‌ها اگر این تحریم‌های خردکننده تا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن یعنی تا ۷ ماه آینده با مقاومت ایرانی‌ها به نتیجه نرسد این تحریم‌ها برای همیشه شکسته و خنثی خواهد شد. نقطه‌ضعف ما نسبت به دوره‌های قبل وجود ناامیدی در بخشی از جامعه نسبت به عملکرد مسئولان است لذا باید با انتشار اخبار امیدبخش این وضعیت را احیاء و بازسازی کنیم.

ایرنا

خبرگزاری صداسیما

 

دیدگاهتان را بنویسید